Középiskola-előkészítő

Ha középiskolába lépés előtt álló, szeptembertől kilencedikes gyermeked van, és szeretnéd neki megkönnyíteni az átmenetet, a matos-dráma-mentor középiskola-előkészítő jó választás lehet!

A nyári időpontok már beteltek, de a felkészítés a MÁR ELKEZDETT TANÉVBEN IS JÓL JÖHET!

Két pilléres támogatás:

Tanulni tanulás

A magasabb tanulmányi követelmények teljesítéséhez a leghatékonyabb út:

  • a tanulási stratégia kialakítása
  • a tanulási technikák személyre szabása és szórakoztató gyakoroltatása
Középiskola: magasabb tanulmányi követelmények, elvárás az önálló tanulás
Középiskola: magasabb tanulmányi követelmények, elvárás az önálló tanulás

Pozitív önértékelés

A beilleszkedés megkönnyítésére és a teljesítmény támogatására a leghatékonyabb út:

  • az önismeret erősítése és az önbizalom-növelése
  • a részképességek (memória, fantázia, koncentráció, kommunikáció) fejlesztése
Középiskola: az első évben nő a szorongás, alacsonyabb az önbecsülés
Középiskola: az első évben nő a szorongás, alacsonyabb az önbecsülés

2024. augusztus 26-tól ÚJRA lehet időpontot foglalni! 

1 alkalom (50 perc) – alkalmankénti fizetéssel: 9.000.- Ft

Időpontokért keress az elérhetőségeim egyikén!

Miért jó választás a középiskola előkészítő?

Általánosból középiskolába kerülni legalább akkora "ugrás", mint óvodából iskolába – de míg az utóbbi jelenség nagy hangsúlyt élvez, és számos iskolaelőkészítő program támogatja, addig az előbbihez nem létezik intézményes támogatás. Sem az általános iskola az utolsó évben, sem a középiskola az első évben nem foglalkozik a középiskolába való átmenet megkönnyítésével.

Több kutatás is igazolta, hogy a 9. évfolyamos tanulók jóval hajlamosabbak szorongásra, mint az eggyel alattuk vagy felettük járó idősebb társaik; valamint közöttük a legalacsonyabb az önértékelés foka. A "középiskola- előkészítővel" elkerülhetőek lennének ezek a súlyos következmények, és nagyon sok diák teljesítményére (és mentális egészségére) lehetne pozitív hatással mentális és gyakorlati felkészülésük támogatása.

Még ha ugyanabban a középiskolában felvételiztek, akkor is komoly próbatételekkel kell szembenézniük. Ha esetleg korábban be is járhatták leendő iskolájukat, akkor is teljesen idegen számukra a környezet, illetve a pedagógusoknak a többsége. Ráadásul igen nehéz a magasabb szintű tanulmányi kötelezettségeknek való megfelelés. A középiskolában már elvárják az önálló tanulást; gyakoribbak a számonkérések; tétje van a vizsgáknak, ezért nagyon komoly felkészülést várnak el tőlük.

Minden tanáruk új, a módszereiket, stílusukat nagyon gyorsan kell megszokniuk, egyszerre kell minden tanerő követelményeihez igazodni – máskülönben már az első hetekben lemaradás fenyeget.

Az osztályközösség is új – a beilleszkedés van olyan nagy feladat, mint a tanulmányi követelmények teljesítése. Hatalmas a nyomás lelkileg is: olyan korban vannak, amikor egyre fontosabb a kortárscsoport véleménye – a kamasz számára létkérdés az, hogy a társai között megbecsültséget szerezzen, hogy elfogadják.

Tehát kettős és egyszerre rázúduló kihívással kell megküzdenie egy középiskolába készülő fiatalnak: tanulási és beilleszkedési nehézségekkel. Ez érzelmi hullámvasútra ülteti fel - az iskolaváltás komoly kihívás, amely önmagában is befolyásolja a serdülők önértékelését és hangulatát.